ramada brasov

Master of Wine and Acoustic Sensations. Isabelle Legeron vine la Cluj

sursă: www.travelchannel.co.uk

Master of Wine and Acoustic Sensations este cea mai importantă degustare de vinuri a sezonului, nu doar o simplă degustare. Invitată a acestui eveniment, care va avea loc în data de 25 octombrie în incinta Golden Tulip Ana Dome din Cluj-Napoca, va fi franțuzoaica Isabelle Legeron, singura femeie din Franța care se bucură de distincția Master of Wine. 

Master of Wine and Acoustic Sensations, susținut și recomandat de urbangourmet.ro, se dorește a fi un eveniment rafinat, dar care să îi apropie pe oameni de vinurile bune și de ideea deloc sofisticată, ci foarte bine formată, pe care trebuie să o avem în momentul în care alegem un vin. Explicații și detalii am primit de la Laurențiu Fărcaș, coordonatorul restaurantului din cadrul hotelului Golden Tulip Ana Dome.

De unde a pornit idea acestui eveniment și ce v-a determinat să o invitați pe Isabelle Legeron?

Ideea am putea spune că a venit din necesitate. Niciodată nu am avut ocazia, cel puțin eu sau partenerul meu, de a ne întâlni cu un Master of Wine. Am plecat de la idea că un vin de calitate trebuie prezentat de către un om de calitate. În lume sunt consemnați 358 de Master of Wine, asta din 1868, și am zis să alegem unul dintre ei. Ne-am gândit: un vin de calitate, un Master of Wine de calitate, care este și o femeie, o ,,doamnă a vinurilor”. Așa am ajuns la a o invita pe Isabelle Legeron. Este franțuzoaică și pentru că lista de vinuri propuse pentru degustare, este formată doar din soiuri venite din țara excelenței în viticultură, ne-am gândit să luăm legătura cu ea. Puteam alege un om de mai mare sau mai mică prestanță, însă, fiind o femeie e cu totul altceva, e inedit pe alocuri.

Cum se va desfășura evenimentul și ce așteptați să schimbe? Dacă tot vorbeam despre necesitate, cum așteptați să schimbe percepția oamenilor din România, daca doriți să aibă și un caracter educativ?

Nu vrem neapărat să schimbăm sau să dislocăm ceva. Vrem să aducem o perspectivă nouă în ceea ce înseamnă consumul, în achiziționarea unui vin de calitate și în a-l consuma în mod corespunzător, pentru a fi asociat cu o mâncare bună, o mâncare de calitate. Nu vrem să schimbăm percepții, vrem să promovăm vinuri de calitate. Și când spun vinuri de calitate, ne axăm pe vinurile care sunt bio certificate, în care nu găsim altceva în afară de strugure. Strugure și pasiune.

Isabelle Legeron a mai fost în România, nu? În anul 2009.

A mai fost în 2009, da, într-adevăr, a fost la Davino. Nu știu exact ce s-a discutat acolo sau care a fost subiectul evenimentului. Știu că a mai fost și la Provino, la Târgul de Vinuri.

Am înțeles, eu credeam că a fost doar în câteva crame pentru emisiunea sa de pe Travel Channel. Nu știam la ce evenimente a luat parte.

A dat un interviu pentru Provino și cred că a fost și la târg efectiv, din câte știu eu. Și a mai fost la Recaș, unde s-a întâlnit cu australianul Hartley Smithers, cel care face vinurile pentru Recaș.

Ca o privire de ansamblu, atunci când oamenii vin, de exemplu, la dumneavoastră în restaurant, știu să își comande vinul? Să îl adapteze la meniu?

Dacă ne raportăm strict la clienții din restaurantul nostru sau la clenții care vin ocazional, putem spune și da și nu. În sensul că dacă sunt clienții casei, care sunt familiarizați cumva cu mâncarea care se regăsește în meniu, așteaptă ca noi să le recomandăm vinul în funcție de meniu. Ceea ce este și foarte bine pentru că astfel cresc șansele de a avea o mâncare de calitate, asociată cu un vin bun și care să se plieze perfect pe alegerea pe care dorește să o facă.

Dacă ne gândim la clienții care vin din exterior și care sunt de prea puține ori trecuți pe la noi, ei sunt destul de sceptici în ceea ce privește, sper exemplu, un vin dintr-o cramă a cărei nume nu le spune nimic. Sunt crame mai micuțe, cu vin apreciabil, dar care nu-i dau foarte multă încredere clientului. Noi, însă, promovând vinul de calitate și oferindu-l spre degustare, sunt receptivi și merg pe mâna noastră și, în principiu, ne lasă pe noi hotărâm pentru ei.

Presupun că aveți mulți clienți străini. Cum se comportă ei? Merg pe mâna dumneavoastră? Vor să încerce vinuri românești?

În mare parte da. Clienții străini vor toți să încerce un vin românesc și când spunem asta, mă refer strict la soiurile românești. Puțini sunt cei care vin din Franța, din Spania, din Italia sau de oriunde și spun: ,,vreau un soi de vin de la mine de acasă”. Sunt prea puțini.

Cum vedeți în acest moment industria viticolă din România și cum se reflectă ea la nivelul unui restaurant?

Industria viticolă, în ultima perioadă, este în creștere. S-au făcut destul de multe investiții. Sunt niște vinuri de calitate care ies de câțiva ani încoace în toate podgoriile românești. În restaurant, să spunem că industria se exprimă prin vinuri de calitate care sunt aduse din cramele românești, dar este încă mult de lucru pentru a ajunge la calitatea unui vin franțuzesc sau italian. La noi mai este un drum lung de parcurs. Nu spunem că nu sunt vinuri bune. Exportăm și în Franța și în Italia, dar încă mai avem multe de învățat, chiar de recuperat, dacă am sta să ne analizăm trecutul viticol.

Revenind la eveniment, cum se va desfășura Master of Wine and Acoustic Sensations de la Golden Tulip Ana Dome?

Ne axăm pe ceea ce înseamnă degustare a 5 vinuri franțuzești de calitate superioară, certificate bio, care vor fi prezentate de către Isabelle Legeron. Ceea ce înseamnă foarte mult din punct de vedere al experienței ei în raport cu vinurile franțuzești, mai ales datorită faptului că la origine este franțuzoaică. O să ne vorbească despre felul în care sunt produse, dacă ar trebui să le consumăm și cum. Raportat la asta, trebuie să facem și o asociere și atunci automat în programul nostru mai intră și o degustare de brănzeturi, care va o completare a vinurilor. De asemenea vom mai avea și o parte de socializare, iar între timp, tot ce înseamnă pauzele respective, vor fi acoperite de susținerea trupei David & The Six Martini Band.

master_of_wine_acoustic_sensations_isabelle_legeron_afis_event

Isabelle Legeron este cu adevărat o ambasadoare a vinului de calitate. Titlul de Master of Wine contează prea puțin comparație cu principiile și scopurile ei. Cel mai important lucru pentru ea, pe care l-a susinut și îl susține în toate interviurile sale, este legat de faptul că lumea vinurilor a devenit o lume fals educată, care s-a îndepărtat prea mult de bucuria și romantismul unui vin, scump sau nu. Revolta ei pleacă și datorită temerii oamenilor de a fi sinceri când gustă un vin. De ce să îți placă cu orice preț? Cât de tare ți se potrivește? Faptul că vinurile au căpătat un gust mecanic, datorită robotizării excesive a proceselor, a determinat-o pe Isabelle Lageran să facă apeluri repetate către producători, ori simpli consumatori, cu privire la modificarea mulțumirii față de un vin. Îndrăgostită de vinurile bio, ea a decis să organizeze un eveniment pe durata a două zile, pentru a celebra vinul așa cum ar trebui să fie el, strugure și nimic mai mult. Evenimentul numit RAW le aduce celor peste 150 de producători din întreaga lumea posibilitatea de a spune adrevărul prin vinuri.

Întreabată de foarte multe ori care a fost secretul reușitei în privința distincției Master of Wine, Lageron a răspuns foarte simplu ,,Am avut mai mult curaj decât au francezii în mod normal”.

Așa a și fost, și-a petrecut toate diminețile și serile învățănd, iar restul timpului călătorind în toate colțurile lumii pentru a trăi miracolul identificării perfecte. Pentru că numele său avea o pronunție mai grea, cei care o însoțeau în călătorii au decis să îi spună simplu ,,that crazy french women”. După ce a devenit Master of Wine, PR-ul său, în căutarea unei adresări căt mai convingătoare care să o reprezinte, a hotărât că apelativul ,,crazy french women” va fi perfect asociat cu atitudinea ei deschisă și sinceră. Tot Isabelle a fost cea care a avut un rol decisiv în menținerea pe linie de plutire a producției de vin din Georgia. Poziția ei a fost marcantă și hotărâtore în acest demers, iar în acest moment ajută tineri din toată lumea care își doresc să primească titlul Master of Wine. Orele sale de voluntariat sunt o altă dovadă a faptului că, într-adevăr, scopul său este de a reda vinului joaca și romantismul și a-l aduce înapoi oamenilor care își povestesc ziua și trăirile în jurul mesei.

Leave a Reply

18 − 13 =