ramada brasov

Cosmin Sindean de la Marco Polo

21634_463850406989759_1256194647_n

Vă spuneam într-unul din articolele trecute despre interviurile marca Urban Gourmet, publicate în revista Horeca Romania. Cu această ocazie, spre deliciul nostru, descoperim localuri noi și revedem cunoștințe mai vechi, aflăm lucruri fascinante despre restaurantele și cafenelele pe care le vizităm, dar și despre echipele minunate care se ocupă de aceastea. A venit  și rândul restaurantului Marco Polo să-i trecem pragul, ocazie cu care am și aflat un mic secret din bucătărie – rețeta pentru deliciosul Piept de rață cu piure de dovleac și sos de coriandru.

Cosmin Sindean, manager al restaurantului, ne-a făcut deosebita onoarea de a ne acorda un interviu și de a ne conduce în expediția culinară în jurul lumii prin preparate de excepție și vinuri premium.

U.G.: Care este povestea acestui restaurant și când a fost deschis?
C.S.: Povestea restaurantului Marco Polo a început în luna septembrie 2004, atunci când ne apropiam de finalizarea construcției primului corp al Hotelului City Plaza și căutam o denumire potrivită pentru restaurantul ce urma să funcționeze la mezanin. Alegerea numelui a fost una dificilă, întrucât echipa de deschidere a avut mai multe variante care se potriveau spațiului și concptului viitorului restaurant. Într-un final, decizia echipei a fost să numească restaurantul “Marco Polo”,în onoarea marelui explorator venețian. Alegerea nu a fost întâmplătoare, conceptul restaurantului fiind acela de “călătorie culinară prin gastronomia lumii”. Mai mult, pornind de la denumirea restaurantului și pentru a completa “povestea”, s-au ales nume sugestive pentru cele 2 săli de conferință existente atunci în hotel: Veneția și Beijing, precum și decoruri adecvate.

U.G.: Cu ce se diferențiază de celelalte restaurante din Cluj?
C.S.: Un element de noutate pe care l-a adus restaurantul Marco Polo pe piața clujeană, pe lângă conceptul inedit, a fost introducerea unei secțiuni consistente de bucătărie japoneză precum și a unui serviciu de teppaniyaki cu meniu bazat pe fructe de mare.
Restaurantul se diferențiază prin calitatea materiilor prime utilizate, inovarea permanentă din meniu și serviciile oferite clienților. Selectarea atentă a furnizorilor și a materiilor prime folosite reprezintă o preocupare permanentă a departamentului de aprovizionare și a bucatarilor care supervizează această activitate. AStfel, ne asigurăm că materia primă care se folosește în restaurantul nostru este proaspătă și de bună calitate. Alte elemente de diferențiere sunt serviciile personalizate și atenția pentru detalii. Obiectivele personalului de servire sunt să mulțumească clientul, să încerce să îi depășească așteptările și să rezolve pe loc orice nemulțumire a acestuia.

U.G.: Care este profilul clientului Marco Polo?
C.S.: Clientții Marco Polo pe segmentul a la carte, sunt clientți cu nivel de educație crescut, cu apetență pentru bun gust/calitate și cu exeperiență gastronomică ridicată dobândită ca urmare a multiplelor călătorii oe care le-au întreprins în țară și în străinătate. Calitatea preparatelor și serviciul excepțional sunt elementele pe care aceștia le dorecsc și apreciază.

U.G.: Cum ajung clienții la dumneavoastră și ce feedback ați primit până acum?
C.S.: Clienții ajung la noi prin diverse canale: recomandarea pe care o primesc de la partenerii sau colaboratorii locali, prin mediul online, prin presă, prin contacte directe pe care le inițiem în calitate de furnizori de servicii, prin evenimentele pe care le organizaăm și la care aceștia participă în calitate de invitați, prin feed-back-ul pozitiv pe care îl au de la prieteni, cunoștințe sau site-uri specializate de monitorizare a satisfacției clientului. Feedback-urile sunt pozitive, dar acest lucru nu este suficient întrucât nu toți clienții care au utilizat serviciile noastre dau feedback. Astfel încercăm în permanență să stimulăm clientul pentru a da feedback (pozitiv sau negativ), lucru care ne ajută pe noi în viitor.

 

Rețeta – Piept de rață cu piure de dovleac și sos de coriandru


Timp de preparare: 20 de minute
Ingrediente:
200 gr. piept de rață
400 gr. dovleac de plăcintă
50 gr.unt
5 gr. nucșoară
10 gr. coirandru frunze
50 gr. ceapă
15 gr. usturoi
50 ml. vin alb demisec
10 gr. pătrunjel verde
100 ml.suc de lămâie
5 gr. sare, piper
10 ml. miere de albine

Mod de preparare:
Dovleacul se taie bucăți și se pune în cuptor la 180 grade Celsius pentru 25 de minute. După ce s-a copt se curăță de coajă și se mixează cu blenderul împreună cu untul și nucșoara pentru aromă.
Pieptul de rață de codimentează și se prăjește pe toate părțile, pe grill-ul bine încins. Ulterior se pune la cuptor la temperatura de 160 grade Celsius circa 20 de minute. Se scoate din cuptor și se lasă 5 minute, după care se poate felia.
Sosul de coriandru: Ceapa împreună cu usturoiul și coriandrul se toacă mărunt cu cuțitul. Se pun în tigaie cu puțin unt, se înăbușă și se stinge cu vin, miere de albine, suc de lămâie. Gustul se potrivește cu sare și piper.

Leave a Reply

20 + 8 =