ramada brasov

Trucuri detox pentru energie și vitalitate în noul an

detoxifiere2

Ideea generală de “sărbători fericite” include în mod cert o masă plină de bunătăți – sărmăluțe, friptură, prăjituri cu creme, sucuri dulci și câteva pahare de alcool. Iar efectele acestui răsfăț nu întârzie să își facă apariția – kilograme în plus, haine mai strâmte, balonare și o senzație generală de prea plin.

Dar pentru că sărbatorile încă nu s-au terminat și încă ne mai așteaptă o seară plină de bucurie, prieteni dragi, distracție, nu e cazul să startăm de azi dieta cu grepfrut. Însă tot ar fi cazul să luăm câteva măsuri dacă nu vrem ca “New Year’s Resolution”-ul nostru să fie “scapă de kilogramele de la Crăciun!”. Vă prezint mai jos câteva mici trucuri detox care ne vor ajuta să intrăm în noul an plin de energie și bună dispoziție:

Salate, salate, salate! Fie că luați prânzul în oraș sau vi-l pregătiți acasă, o salată de crudități în care adăugați câteva cubulețe de brânză este o alegere foarte inspirată. Și dacă v-ați plictisit de clasicele Cezar sau Bulgărească, cu câteva ingrediente speciale, transformăm o simplă salată într-un adevărat festin.

Pentru un prânz de inspirație mediteraneană – putem adăuga fructe de mare, couscous, mentă sau brânză feta. Topingurile de nuci, alune și semințe (pin, dovleac, floarea soarelui) vor face salata foarte crocantă, iar mirodeniile – busuioc, oregano, rozmarin și coriandrul vor da arome deosebite.

Un stomac fericit se ține cu… smoothie plin de culoare și vitamine. Combinațiile sunt atât de variate încât este imposibil să vă plictisiți, să rămâneți în pană de idei sau să nu găsiți cel puțin unul pe gustul vostru. Cu ajutorul blenderului mixați fructele preferate, adaugați apă, puțin lapte sau două linguri de iaurt și obțineți în câteva secunde o băutură nu doar gustoasă, dar și foarte sănătoasă. Alegeți fructe și legume în funcție de nevoile organismului – banane pentru potasiu, spanac pentru fier sau fructele de pădure ca și sursă de antioxidanți. Un smoothie nu e doar o gustare delicioasă, ci și un mic dejun perfect pentru o dimineață în care sunteți pe fugă.

Însă unul dintre cele mai bune sfaturi pe care vi-l pot da este <<totul cu moderație>>.  Organismul are nevoie de toate grupele alimentare, iar stresul privării și impunerea unor limitări vor face mai mult rău decât bine. Detoxifierea de care avem de fapt nevoie, după câteva zile de huzur, este moderația alimentară. Preparate ușoare, variate, bogate în crudități și prieteni buni în jurul mesei, pentru că nu doar trupul are nevoie de revigorare, nu-i așa?!

Leave a Reply

twelve − 9 =